Isječci iz knjige Saliha Behmena ''Islamski odgovori''

Predstavljamo vam isječke iz knjige Saliha Behmena "Islamski odgovori". Knjigu možete kupiti u prostorijama Udruženja ''Mladi Muslimani'', Sarači 77, Morića han

Uvod

Danas pretežno vlada mišljenje da se nauka i vjera isključuju. Smatra se da naučna otkrića obaraju vjersko učenje i da «prirodni zakoni» ruše osnovne postavke vjere. Istina ima mnogo onih koji nastoje da «izmire» vjeru i nauku; to njihovo nastojanje ostavlja neprijatan utisak na osvjedočenog vjernika jer ovaj uviđa da se duh savremene nauke već a priori uzima kao ateistički. Kako je došlo do ovoga? I da li je zaista opravdano ovakvo mišljenje? Današnji je Zapad, sa svojim ogromnim tehničkim mogućnostima, sa svojom ekonomskom i političkom moći, glavni inspirator i nosilac naučne misli. Tako je danas, ali tako nije bilo u prošlosti. Kroz čitav srednji vijek Zapad je bio u duhovnom mraku, kako to kažu sami njegovi historičari. Svu kontrolu nad duhom i misli imala je Crkva koja je uporno onemogućavala sve ono što se nije slagalo s njenim dogmama. Istovremeno, nauka je cvjetala među muslimanskim narodima koji su bili njeni nosioci i koji su je širili. U njihovom krilu nauka se slobodno razvijala. Ogroman jaz je razdvajao islamski Istok i kršćanski Zapad, a jedine stvarne veze bile su vjekovne borbe među njima. Sav napredak islamskih naroimatio je neznatan uticaj na Zapad jer je Crkva unaprijed osuđivala sve ono što je bilo u ma kakvoj vezi s islamom i muslimanima. Ipak, kontinuitet naučne misli od Istoka ka Zapadu sačuvao se poput tanke niti preko Španije. Srednjovjekovno tutorstvo Crkve nad naukom nije se moglo održati za vječita vremena.

Opširnije...

John L. Esposito: OKSFORDSKA HISTORIJA ISLAMA

John L. Esposito: OKSFORDSKA HISTORIJA ISLAMA

Ekmeleddin Ihsanoglu: OSMANLIJE I NAUKA

Ekmeleddin Ihsanoglu: OSMANLIJE I NAUKA

Isječak iz knjige Mulaosmanović A. / Džunuzović A, Umjernost u politici i djelovanju Alije Izetbegovića.

 

 

 

 

Nije bio nacionalista u smislu kako se to danas poima u našem društvu. Nije mrzio druge narode ni kad je za to imao najviše razloga. Učinio je sve da opstane SFRJ, u kojoj će svi biti ravnopravni, ali je to bilo nemoguće zbog hegemonizma srpskih političara i intelektualaca. Nakon što su Slovenija i Hrvatska napustile SFRJ, Alija Izetbegović posvetio se BiH.Dok su hegemonisti s istoka (Srbija i Crna Gora), ali i zapada (Hrvatska) pokušavaki uništiti BiH i prikazati je kao nemoguću državu, on je iskreno vjerovao u njenu multikulturalnost i multikonfesionalnost, u BiH kao zemlju:

„... sekularnu sa razvijenim vjerskim i svakim drugim slobodama, jer je Bosna mješavina vjera, nacija i kultura. Konfesionalna Bosna je nezamisliva, osim kao teror“ (Intervju za časopis START).

U knjizi „Izetbegović – govori, pisma, intervjui '95“ objavljen je i sljedeći Izetbegovićev stav:

„Vjerujemo da ljudi različitih vjera i nacija mogu da žive zajedno u toleranciji i miru. Kažu da je to utopija na ovim prostorima. Mi odgovaramo da je to jedini ljudski izlaz iz ove nevolje koja je pogodila mnoge nevine ljude svih vjera i nacija i mi nastavljamo da u to vjerujemo. A utopija u koju se vjeruje prestaje to biti.“

 

 

Isječak iz knjige Mulaosmanović A. / Džunuzović A, Umjernost u politici i djelovanju Alije Izetbegovića. Sarajevo: Udruženje „Mladi muslimani“, 2015, str. 10 - 11.

 

 

KNJIGU MOŽETE PORUČITI NA MAIL Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je vidjeli., ILI TELEFON 033 271 741 I 061 233 452, ILI NABAVITI LIČNO NA ADRESI UDRUŽENJE ''MLADI MUSLIMANI'', SARAČI 77 / I (MORIĆA HAN), SARAJEVO.

 

 

 

 

 

 

Podkategorije