Promocija zbornika ''Bošnjaci u Osmanskom carstvu (XV-XX stoljeću)

U organizaciji Udruženja ''Mladi muslimani'' u Gazi Husrev-begovoj biblioteci održana je 10. Maja promocija zbornika naučnih radova ''Bošnjaci u Osmanskom carstvu (XV-XX stoljeće)''. Zbornik je produk istoimenog Međunarodnog naučnog skupa održanog u Sarajevu 20. Decembra 2014. godine. Promotori zbornika bili su dr.sc. Sedad Bešlija sa Instituta za historiju u Sarajevu, zatim doc.dr. Haris Dervišević, viši asistent na Katedri za historiju umjetnosti Filozofskog fakulteta UNSA, te mr.sc. Fuad Ohranović, direktor Historijskog arhiva Sarajevo.

Dr. Bešlija govorio je o vremenu Osmanske države kao historijskom periodu koji je Balkanu donio pet stoljeća, odnosno, najduži period političkog jedinstva u historiji ovog prostora. ''Faktori koji su 600 godina održali Osmanlije na nogama su pravda i porezni sistem'', naglašava dr. Bešlija i dodaje: ''Na tom istom Balkanu u postosmanskom doba dominiraju negativni odnosi prema Osmanskoj epohi. Historijska svijest je ključna sintagma. Njeno stanje može predstavljati najveću prepreku i kočnicu za normalan razvoj pojednica ili kolektiva u budućnosti. Takav je slučaj sa muslimanima Balkana. U drugoj fazi slučaj je produbljen kada su ti muslimani dostigli nacionalni razvoj. Fragmentiranje teritorija, pojava užeg etničkog definiranja identiteta doveli su do diskontinuiteta i parceliziranja njihove svijesti koja nije bila kondenzirana niti generacijski prenošena. Tako je došlo do udaljavanja jednog od drugih, a u drugoj fazi samih od sebe, izostanka sagledavanja širih historijskih procesa i identificiranja zajedničkih problema te odsustva svijesti o zajedničkoj sudbini. To bi mogla biti centralna poruka ovog Zborniaka radova'', ističe dr. Bešlija.

 

Dr. Dervišević i mr. Ohranović govorili su o samim radovima naglašavajući važnost svakog od njih, bilo da se odnose na političke, trgovačke (ekonomske) poslove, bilo da se radi o kulturi. Uloga Bošnjaka u svim ovim državnim i društvenim tokovima Osmanske države je izrazito velika i značajna, a o čemu se malo zna i sa predrasudama se ocjenjuje cijeli period Osmanske vladavine. Zbog toga je važno istraživati, pisati i objavljivati knjige i radove poput ovog Zbornika. Mr. Ohranović je naglasio problem institucija koje se bave historijskim istraživanjima i arhiviranjem građe. To su institucije koje imaju podstanarski status, koje nemaju dovoljno kadrova, pa recimo osmanskim periodom  se bavi svega 15-20 historičara u BiH. Što je za historijski period od 600 godina malo. 

Predavanje o Mladim muslimanima u Šerićima

U subotu, 29. aprila 2017. godine u Šerićima kod Zenice održano je predavanje na temu ''Historija Mladih muslimana''. Predavanje su organizirali Medžlis IZ i JEdinstvena organizacija boraca. Predavač je bio sekretar Udruženja Anes Džunuzović. Predavanje je održano u džamiji, pred približno 350 prisutnih. Tokom predavanja istaknut je najprije društveni ambijent u kome su nastali Mladi muslimani, zatim uloga u Drugom svjetskom ratu, progoni od komunističkog režima, doprinos članova tokom komunističke vlasti na očuvanju islama, i posebno značaj koji su Mladi muslimani imali kod političkog organiziranja Bošnjaka '90-ih godina prošlog stoljeća, potom na obnovi nacionalnih institucija, vođenju Bosne ka nezavisnosti, odbrani, i na koncu govorilo se o djelovanju Mladih muslimana danas.

Premijera filma ''Mladi muslimani između istine i predrasuda''

U petak, 24. marta u Kaknju je promoviran dokumentarni film ''Mladi muslimani između istine i predrasuda''. Ovo je premijera ovog filma, koja je naišla na dobar odziv i prijem kod publike u Kaknju. Radnja filma je u skladu sa nazivom istog, a u filmi govore prof. dr. Nusret Isanović, mr.sc. Ivan Ejub Kostić, Hazim ef. Krupalija, prof. dr. Admir Mulaosmanović, Nezim Halilović Muderris

Na ahiret preselila Azijada Serdarević Kasumagić

U utorak 21. marta na ahiret je preselila Azijada Serdarević KAsumagić, pripadnica Pokreta ''Mladi muslimani'' još od svoje rane mladosti. Dženaza je klanjana u haremu Begove džamije u petak, 24. marta, a pokopana je na mezarju Ravne Bakije. Dženazi rahmetli Azijade prisustvovao je veliki broj građana Sarajeva, a među njima i značajan broj uglednih društvenih i političkih radnika, te pripadnika Pokreta ''Mladi muslimani''. Dženazu je klanjao glavni sarajevski imama dr. Ferid ef. Dautović, koji je istakao da je ponos biti u saffovima na dženazi rahmetli Azijade Serdarević KAsumagić. Nadalje ef. Dautović kaže: ''Tražili su jednakost koju je zagovarao poslanik Muhammed a.s. Svijet je prolazan, svako će jednog dana doći na ovo ili drugo mjesto gdje će biti ispraćen. Ono što će da svjedoči naše ovozemaljsko postojanje je ono što smo uradili kao vjernici i šta ostavljamo iza sebe kao vjernici. Ova porodica ostavlja čestit porod koji će čuvati vjeru i boriti se. Rahmetli Azijada je s brojnim muslimanima bila u zatvoru. Rijetke su bile muslimanke koje su se na taj način borile. Mnoge su se borile u svojim kućama odgajajući djecu, ali su bile malobrojne one koje su se borile kao Azijada'', kaže ef. Dautović.

Rahmetli Azijada je  rođena 1928. godine u Ljubinju. Porodica Serdarević spada u jednu od najstarijih porodica u Hercegovini. Rahmetli Azijada je imala četiri brata i sestru, bili su to: Asaf, Asafa, Ismet, Izet i Nijaz. U knjizi ''Mlade muslimanke - Svjedočenja i sjećanja'' Azijada piše: ''Od djetinjstva smo odgajani tako da čuvamo svoj muslimanski identitet i kod nas je izgrađivan otpor prema srpskim tendencijama za dominacijom. Nama je otac često čitao muslimanske junačke pjesme i kupovao nam knjige historije islama. Dakle, za nas je bilo sasvim normalno da postanemo pristalice mladomuslimanskih ideja već od samog početka, tim prije što je brat Asaf išao u isti razred Prve muške realne gimnazije sa Esadom Karađozovićem, Eminom Granovim i hisrefom Bašagićem koji su bili začetnici ovog pokreta''. Azijadin brat Asaf ubijen je od strane partizana zbog toga što je učestvovao u akciji prikupljanja žita za muhadžire tokom rata. Bio je među prvim šehidima mladomuslimanskog pokreta. Rahmetli Azijada uhapšena je navečer 12. augusta 1949. godine. Istog dana bilo je suđenje grupi mladomuslimana među kojima je bio i njen brat Ismet, koji je izbjegao smrtnu kaznu zahvaljujući uvjerljivom svjedočenju da je dana za koji je terećen da je bio na nekom sastanku, zapravo bio u Zagrebu na ispitu. Rahmetli Azijada provelaa je 18 mjeseci u zatvoru, uglavnom na radu. Udala se za Ismeta KAsumagića, istaknutog mladomuslimana 1954. godine. Izrodili su tri kćerke.