Ramazanska besjeda

 


Još jedan Ramazan i još jedna prilika. Svaki Ramazan nosi svoju čar, i svako dočekivanje svoju draž, kao da je prvi put.

Za Ramazan se kaže da je mjesec milosti, teška rečenica za onoga ko razmisli o njoj. Allah nam ukazaje svoju milost dajući nam još jednu priliku da krenemo iznova, da se popravimo i u Njegovo okrilje vratimo. Nije samo Ramazan mjesec milosti jer je Gospodar tada izuzetno Milostiv, već je to mjesec milosti da bi se ljudima ukazalo kakvi oni mogu i trebaju biti.

Ne završava se sve ni krajem Ramazana. Ramazan je ustvari samo jedna praksa, jednomjesečno učenje, to je period u kojem se suzdržavamo, saburamo, borimo sa sobom i sa drugima, kako bi na kraju to postao naš stil života. I kao što je islam cjeloživotni stil, isto važi i za  Ramazan.

Sami fakihi kada daju definiciju posta ne ograničavaju se samo na sustezanje od hrane i pića, jer u osnovi te riječi leži da je post nešto puno više od toga, post je suzdržavanje od svih poroka, od užitaka kako bismo se uspjeli kontrolisati i sebi pokazati da možemo. Post koji se ograničava samo na sustezanje od hrane i pića je kao sipanje vode u šuplju posudu, radimo, a koristi nemamo. Post mora da poprati mnogo toga. Samo post bez djela koja će ga dokazati je poput prazne priče, ničemu ne koristi. I nije samo post od zore do zalaska sunca, post je cjelodnevni. Od hrane i pića se posti u navedeno vrijeme, ali od ružne riječi, ružnog pogleda, ružne misli i djelovanja treba postiti stalno.

Nastupajući Ramazan je nova prilika. Iskoristimo je!

Neka Ramazan bude nešto što će i naše duše, džamije, kuće, mahale ali i cijelu Bosnu i Hercergovinu ispuniti.

Dajmo sebi priliku u ovome mjesecu da pokažemo da možemo, da mlađe štitimo i starije poštujemo, da se klonimo ogovaranja brata svoga, da se posvetimo istinskim vrijednostima. Nazivajte selame jedni drugima, osmjehnite se i družite se. Učinimo ovaj mjesec boljim nego što su prethodni bili.

Ramazan je sadašnja prilika, pružila nam se, koliko ćemo ih dobiti, ne znamo. Zato se trudimo da iz ovoga mjeseca izađemo bolji nego što ćemo u njega ući.

Bošnjaci su uvijek izuzetno poštovali i dočekivali ovaj mubarek mjesec. Jednom riječju živjeli su ga. Zato poštujmo one koji poste, kao što se i prije radilo. Ne jedimo pred njima, ne navraćajmo ih na grijehe. Neka svako radi ono što je njegov izbor, jer postiti kao i ne postiti je izbor naš, a nagrada je kod Allaha.


RAMAZAN ŠERIF MUBAREK OLSUN ŽELI VAM REDAKCIJA WEB PORTALA MLADI MUSLIMANI!

 

Otvoreno pismo SDP-u povodom inicijative o promjeni naziva ulica

 Otvoreno pismo SDP-u povodom inicijative o promjeni naziva ulica

Smatramo nepotrebnim ovakve inicijative s obzirom da zastupnici imaju mnogo važnijih tema o kojima treba odlučivati za dobrobit građana. Ujedno realizacija ove inicijative samo bi stvorila nepotrebne troškove pa i probleme kako Kantonu tako i građanima, posebno onima koji stanuju u istim. Ipak, polazeći od vaših proklamovanih namjera da „Sarajevo ostane na strani antifašizma“ predlažemo da zatražite i promjene naziva slijedećih ulica i ustanova:

1. Ive Andrića – s obzirom da u svojoj inicijativi spominjete i osobu koja je „s početka rata bila naklonjena fašizmu, a zatim se nakratko priključila partizanima“ želimo vas napomenuti da je politički i društveni angažman ovog pisca bio upravo takav – ministar Kraljevine Jugoslavije od 1939. do 1941,. poznat po svojim lijepim riječima i gestama spram samog Hitlera i kao zagovornik etničkog čišćenja i inicijative prema fašističkoj Italiji da se svi Albanci sa Kosova protjeraju u Tursku, je osoba koja je rat u Jugoslaviji (1941. – 1945.) provela u Beogradu očekujući poslijeratni povratak Karadžorđevića (i naravno pobjedu onih snaga koje su im od početka bile lojalne tj. četničkog pokreta) i koja je tek krajem rata, 1945. godine pristupila Savezu komunista Jugoslavije. Ovu inicijativu ne treba shvatiti kao poziv da se njegove knjige izbace iz školskih progama, već naprotiv, da se pomnije proučavaju njegova djela i stavovi koji obiluju šovinističkim opisima i prikazima jednog naroda i pripadnika jedne konfesije kao divlje, nazadne i osvetoljubive skupine fanatika. Da to nisu bili samo književni opisi i pisanje općenito o osobinama svih ljudi podjednako, kako su navodili oni koji su ga branili od ovih optužbi, najbolje nam svjedoče citati iz njegove doktorske disertacije u kojima muslimane naziva poturicama, otpadom kršćanstva, podmitiljivcima i raznim drugim pežorativima što nadasve i ističe primarno ideološku nad naučnom stranom disertacije. Poznata je njegova izreka: ”Mene također ova sredina smrada, loja, lenosti i pokvarenosti poklonika arapskog varalice guši, pa sam više u Beogradu nego u Bosni.” koja više vrijeđa Bošnjake i muslimane od ijedne izjave Mustafe Busuladžića spram nekom drugom.

2. Josipa Juraja Štrosmajera, - s obzirom da ima istaknutu ulicu u samom centru glavnog grada BiH, a sa njom nema skoro ništa zajedničkog. Ovaj đakovački biskup s početka se zalagao za jedinstvo hrvatskih zemalja i BiH u sastavu Hrvatske a njegove kasnije panslavenske ideje osigurale su mu „svjetlu ulogu“ u historiji koju smo učili u nekadašnjoj zajedničkoj državi. Smetala mu je i potvrda državnosti BiH iskazana kroz autonomiju u okviru Austrougarske nakon Berlinskog kongresa i zalagao se da se BiH, ako već neće biti u sastavu Hrvatske, pripoji Srbiji. S obzirom da vaša inicijativa polazi od toga da su neprikladne osobe sa određenim antisemitskim stavovima onda i njega trebate uvrstiti u vaše prijedloge. Iako je u javnosti održavao prijateljske odnose sa nekim rabinima, poslije njegove smrti su objavljena njegova pisma upućena Franji Račkom, u kojima Jevreje naziva „izrodima čovječanstva, neprijateljima kršćanstva, lihvarima, mađaronima, narodnim izdajicama te nemoralnim i smrdljivim individuama.“ U radovima koji tretiraju nastanak i razvoj antisemitizma u Hrvatskoj, a koji su odbranjeni i prihvaćeni u HAZU u Zagrebu, uvršteni su i iskazani ovi Štrosmajerovi stavovi.

3. Josipa Broza Tita – s obzirom da njegovu saradnju sa četničkim pokretom 1941. i 1942. godine koja je rezultirala smrću mnogih nedužnih ljudi, prvenstveno Bošnjaka i Hrvata. Isti je imenovao Straju Kočovića, četničkog predvodnika u pokolju Bošnjaka u Foči, za komandanta fočanskog partizanskog odreda uprkos protivljenju nekih svojih saradnika (između ostalih Rodoljuba Čolakovića). Smatramo da se antifašistički karakter partizanskog pokreta neće narušiti ako se objektivno i javno progovori i o zataškivanim zločinima koje su partizanske jedinice počinile u Kulen Vakufu, Nevesinju i drugim mjestima i odgovornosti onih koji su za to znali i mogli isto spriječiti ili barem sankcionisati. Odgovornost komandanta NOP-a nije ništa manja ni u slučaju da su te zločine počinili dojučerašnji pripadnici četničkih formacija kad je istim dopustio da preobuku partizanske uniforme i amnestirao ih svake odgovornosti za učinjeno. Nesumnjivo je da je ovaj hrvatski maršal&bravar imao i zasluge za pobjedu savezničkih antifašističkih snaga i očuvanje državnosti BiH, ali polazeći od logike same vaše inicijative po kojoj su i određeni kompromitirajući detalji dovoljni da se cjelokupni angažman osobe zanemari i ista okarakteriše „nepodobnom da ima svoju ulicu“ iste bi kriterije trebali imati i u slučaju Josipa Broza. Pogotovo kad se konkretna odgovornost za smrt mnogih nedužnih ljudi uporedi sa nekim deklarativnim postupcima.

Kad bi vaša inicijativa obuhvatila ova imena vjerujemo da bi imala veliku podršku skoro pa svih zastupnika.

 

Upravni odbor Udruženja “Mladi muslimani”

 

 

P.E.N. Centru BiH - Mladi muslimani su antifašisti i antikomunisti

Udruženje Mladi muslimani najoštrije osuđuje Poziv na otpor fašizmu i historijskom revizionizmu kao nastavak aktivnosti P.E.N. Centra Bosne i Hercegovine koje su bile započete protestnim pismom grupe članova Vaše  organizacije od 09.05.2020. godine sa jasno istaknutim zahtjevom za energičnije djelovanje protiv, kako navodite, odranije postojećih, ali i novih historijskih revizionizama, smatrajući ih nedopustivim.

Mišljena smo da su upravo aktivnosti i djelovanja sada već cijelog Vašeg članstva nedopustivi uzimajući u obzir da postupate suprotno ciljevima kojima ste opredjeljeni i ovakvim aktivnostima.

Iz dostupnih i javnih dokumenata proizilazi da sami ne poštujete akte Vašeg udruženja slijedom čega ni Povelju i programske ciljeve Međunarodnog PEN-a čija ste članica.

Nije nam jasno temeljem čega ste si dali “ekskluzivno pravo” da se stavite u ulogu nositelja borbe protiv ekstremne netolerancije, podjela, nacionalizma, radikalizacije pa i fašizacije našeg društva, koje se po Vama postupno i vidljivo šire već tri decenije, kako u Bosni i Hercegovini, tako i u Sarajevu, kao glavnom gradu.

Polazna tačka „borbe“ Vašeg udruženja i pojedinih članova je, citiramo „zalaganje protiv nabujalog fašizma na uličnim tablama“  te ukidanje naziva ulica koje su, kako Vi kažete, ne tako davno ‘krštene’ po imenima odanih i revnosnih sluga nacističkog okupatora, lokalnih fašista i onih koji su zauzimali visoke pozicije u ustaškom državnom aparatu.

Vaši navodi, odgovorno tvrdimo, nisu bazirani ni utvrđeni niti jednom relevantnom činjenicom.

Nije nam jasno da Vi, koji sami ističite da svjedočite višegodišnjim povremenim revidiranjem historijskih činjenica upravo to činite u pogledu članova naše organizacije.

Dapače, upravo smo svjedoci da nastavljate sa praksom iz nama poznatih vremena kada su historijski događaji i ličnosti razumijevani na samo nametnuti  jednoobrazan način.

Neprihvatljivo je i nedopustivo je stavljati u istu ravan imena naših šehida Asafa Serdarevića i Mustafe Busuladžića sa presuđenim zločincima kao što su Radovan Karadžić i Ratko Mladić, sa izgradnjom spomenika Draži Mihailoviću u Bileći, ili to dovoditi u vezu sa devastacijom Partizanskog groblja u Mostaru, što upravo dokazuje da prilikom zauzimanja ovakvih stavova i oglašavanjem istih niste vodili računa o historijskoj pozadini ličnosti članova Organizacije Mladi muslimani i njihovom doprinosu za Bosnu i Hercegovinu u različitim historijskim periodima.

Upravo ste Vi oni koji ovakvim istupima vršite historijsku diskriminaciju i s punim pravom sumnjamo u Vaše iskrene namjere.

Smatramo da Udruženje kao što je Vaše nema potrebu sakrivati se iza krinke građanstva i loše upakovanog antifašizma.

Borba kojoj Vi deklarativno težite ne može se dobiti agresivnim medijskim istupima i ponavljanjima iskrivljenih historijskih činjenica.

Borba kojoj Vi težite Vašim nedavnim istupima jedino može biti istinska i ispravna na osnovu istraživačke metodologije, na temelju materijalnih dokaza -  historijske građe, koja očito govori drugačije, kao i kulturi sjećanja ali i svjedočenjima žrtvi koje su podnijele baš ove ličnosti i njihove porodice od ideologije u čiju korist pišete.

Nadamo se da će Vam ova otvorena poruka, ali i svima drugima koji na ovaj ili onaj način žele prekrajati historijske činjenice nudeći jednoobraznu nekritičnu historijsku istinu jednaku aksiomu koji ne postoji u historiji, biti upozoravajuća nota da se prilikom narednih inicijativa bolje pripremite konsultirajući detaljnije građu koja će Vam najbolje pomoći u spoznaji šire slike.

Na kraju, Bošnjacima i Mladim muslimanima je antifašizam neosporan. Ne treba ga niko braniti od njih, dovoljno su platili i pretplatili svojim životima pravo da budu dijelom opće pobjede antifašizma.

Upravni odbor

 

 

Reakcija na tekst „Uznemirujuće, roditeljska nepažnja ...“

Gospodine Avdiću,

u tekstu „Uznemirujuće, roditeljska nepažnja ...“ na ružan način se dotičete Mladih muslimana kao osnivača SDA. Premda je tekst posvećen jednom od sadašnjih funkcionera Stranke demokratske akcije, sa dvije rečenice na neistinit način se dotičete svih Mladih muslimana, kao i činjenica o njihovoj ulozi i stradanju.

 

U kontekstu toga želimo Vam skrenuti pažnju da su komunisti optuživali neke Mlade muslimane (slučaj Esada Karabega) da su sa 14 godina učestvovali u ustaškim formacijama a bespredmetnost i surovost njihovih ničim utemeljenih optužbi, moramo i danas dokazivati, na žalost i zbog ponašanja osoba poput Vas, koje svom cinizmu daju oduška u lažnim konstrukcijama na račun čitave jedne generacije čestitih i primjerenih osoba.

 

Sramna je Vaša rečenica. „ ... Zahiragićev slučaj ... potvrđuje kontinuitet sukoba sa zakonom osnivača ove stranke i njihovih nasljednika:“ Mladi muslimani nisu bili u sukobu sa zakonom čak ni FNRJ ni SFRJ već su i tada bili primjereni građani što potvrđuju svi oni koji su ih lično poznavali. Bili su u idejnom sukobu sa totalitarnom ideologijom koja je željela nametnuti postulat da je pravo (znači i zakon) volja vladajuće klase, što je apsurd sam po sebi. Namjerno ignorišući te činjenice Vi zapravo poistovjećujete sve obične kriminalce koji su u sukobu sa zakonom sa Alijom Izetbegovićem, Ismetom Kasumagićem, Teufikom Velagićem, Omerom Behmenom i drugim Mladim muslimanima i ujedno osnivačima SDA. Ne bi nas iznenadile takve konstrukcije da ih pročitamo u beogradskoj štampi ali je i više nego žalosno da to pročitamo u sarajevskom listu koji svojim naslovom podsjeća upravo na ideale Mladih muslimana.

 

Nadamo se da ubuduće nećete sebi dozvoliti ovakve izjave.

 

Upravni odbor Udruženja Mladi muslimani