Marginalizacija vlastitog bića
Da li Mladi Muslimani trebaju da ponovo pređu u ilegalu?
Autor: dr Džemal Muftić
Interesantno, u okrilju jednog udruženja rodi se ideja, osnuje se pokret, odnosno stranka. Stranka dobije vlast, a zatim, malo po malo se distancira od udruženja iz kojeg je ponikla. Dok je značajnom broju pojedinaca to udruženje, nekadašnja ilegalna organizacija, pomagala u političkoj promociji bila im je interesantna. Sada, ne samo da to udruženje nema nikakve potpore onih koje je promaklo, ono se čak marginalizira, postaje nepopularno biti njegov član.
Vjersko obrazovanje u balkanskim zemljama
Uvod
U ovom članku elaboriraćemo polažaj vjerskog obrazovanja u okviru statusa religija u balkanskim zemljama: Bugarskoj, Rumuniji, Grčkoj, Albaniji i Makedoniji. Prvo ćemo navesti status religija u ustavima spomenutih država, a nakon toga izložiti položaj vjerskog obrazovanja u osnovnim i srednjim školama. Ukazivanjem na edukativne ustanove za pravoslavna vjerska lica, budući da većina stanovništva u ovim zemljama pripada pravoslavnoj vjeri, pažnju ćemo skrenuti na vjersko obrazovanje u školama i izvan njih za muslimane koji žive u ovim zemljama, te na probleme sa kojima se susreću njihove vjerske škole. Spomenuće se neki historijski tokovi, kako bi se shvatilo aktuelno stanje u ovim balkanskim državama.
Visoko, nekad Teheran, danas Amsterdam
Prije agresije na Bosnu uvijek sam se čudio kako djevojke, u jednoj maloj sredini kakav je gradić u centralnoj Bosni Kiseljak, za razliku od susjednog grada Visokog, više "prate modu" te se oblače u uske haljine zapanjujuće malih dimenzija. Čak i moja tipično muška percepcija bila je u stanju da primjeti razliku u stilovima oblačenja, te da djevojke u Visokom odreda, uz par izuzetaka koji je samo potvrđivao pravilo, oblače farmerke. Tada nisam shvatao, ali danas znam da je to bio odraz podsvjesnog stida i "kulturološkog nasljeđa" Bošnjaka i uticaj islamskih normi u Visokom. Danas kada su usta puna govora o drogi i prostituciji u gradu koji je bio simbolom moralnosti, prije konzervativnosti, u bivšoj Jugoslaviji, postavlja se opravdano pitanje kako je to moguće? Mislim, kako je moguće da jedan grad koji je poređen sa Teheranom, postane leglo narkomana i onih ogrezlih u blud, pa i onaj javni. Pitanje je intrigantnije, prije svega, kada se zna da je Visoko tradicionalna muslimanska sredina u kojoj se islamske norme poštuju više nego negdje drugdje u Bosni. Naravno, postoji više uzroka, a posljedica je, blago rečeno, žalosno stanje među onima koji bi već sutra trebali preuzeti amanet ranijih generacija čiji teret, već sada, ne mogu nositi, oni koji su sada nosioci problema. Gdje je uzrok, a gdje je riješenje za ove probleme?